Köpvillkor

Priser och betalning

När du som ny kund beställer i vår webbutik görs en enklare kreditupplysning. För att den ska godkännas behöver du vara över 18 år och sakna betalningsanmärkningar. När du beställer i shoppen får du först ett mail med oderdetaljer. Har du sedan inte mottagit någon orderbekräftelse till din mail från oss inom 48h (vardagar) har din order ej godkänts och inga varor kommer skickas. Skulle din order inte godkännas och du ändå önskar få varorna levererade kan vi erbjuda förskottsbetalning. Någon information till dig om att din order ej kan levereras skickas således inte. Det är upp till dig som kund att kontakta oss för att få mer info om förskottsbetalning. Kontakta info@proxident.se

Varje vara anges med pris inklusive moms. I varukorgen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor är faktura med 30 dagars betalning från fakturadatum. Efter förfallodatum debiteras dröjsmålsränta med 15,5 % per år. Vi har en kreditgräns på 1000 kronor och behandlar endast nya beställningar när vi mottagit betalning från din tidigare beställning. Vi skickar alltså inga nya varor så länge du har en obetald faktura hos oss. Detta gäller oavsett om förfallodatumet har passerat eller inte.

Fraktvillkor finns angiven i leveransvillkoren.

LEVERANS

Av säkerhetsskäl levererar vi inte med hemleverans om det uppgivits olika leverans- och faktureringsadresser på beställningen. Önskas leverans till annan adress än din folkbokföringsadress ber vi dig att kontakta oss på order@proxident.se.

Ångerrätt

Din ångerrätt gäller under 14 dagar och börjar gälla från den dag du mottar varan. Du har inte ångerrätt om förseglingen brutits på produkten. Kontakta alltid kundtjänst på 023-79 22 22 eller info@proxident.se innan du returnerar din vara. Det är alltid du som kund som står för returkostnaden.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

REKLAMATION

Vid fel eller skada på produkten ska du kontakta info@proxident.se och beskriva felet/skadan på varan. Meddela kundens namn, ordernummer och telefonnummer. En reklamation ska göras senast tre år från försäljningstillfället.